A szerzőről
Dr Szabó István 52 éves. 1992-ben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen okleveles villamosmérnök diplomát, 1998-ban PhD doktori fokozatot, 2006-ban pedig Emberi Erőforrás Menedzsment diplomát szerzett a BME és a Rochester Institute of Technology együttműködésével létrehozott MBA kurzuson.
Pályáfutását a tudástranszfer, az innováció és a K + F területek vezették, legtöbbször elektronikai és gépipari vállalatoknál mérnöki és vezetői beosztásban tevékenykedett. Több éves projekt- és marketing menedzsment tapasztalattal rendelkezik. Több ipari, oktatási és társadalmi szervezeti pozíciója mellett egy üzleti tanácsadással és új technológiákon alapuló, projektgenerálással foglalkozó konzultációs cégnél dolgozik.
Átfogó rendszer- és stratégiai szemlélettel rendelkezik. A megoldáskeresésében szívesen hagyatkozik intuícióira. Működése során folyamatosan és eltántoríthatatlanul keresi az optimalizálási lehetőségeket. A célja olyan világmentő megoldások kifejlesztése, óriásprojektek generálása, amelyek szinergikusan ötvözik távoli tudományterületek eredményeit és ezek váratlan kombinációjával innovatív, komplex rendszerek, illetve jövőbemutató megoldások kialakítására nyílik lehetőség.
Kutatásai célirányosan a körkörös gazdaság és az Új Egységtársadalom alapjainak megszilárdítását célozzák. Konkrét kutatási területe az alkalmazott SmartGrid rendszerek, az integrált területfejlesztési projektek, a jövőtársadalom kihívásainak elemzése, szintézise, integrációja egy egységes társadalmi-gazdasági-jogi és technológiai rendszerben. A tudományterületek közötti kapcsolatok megtalálása, az analóg modellek létrehozása, valamint a meglévő modellek és rendszerelemek új környezetben történő innovatív felhasználása kulcsfontosságú szintetizáló módszere. A megoldáskeresésben a technikája az új víziók alkotása, valamint a gondolatkísérletezés. Minél nagyobb a kihívás a számára, annál inspirálóbb is egyben a feladat.
A Dunaújvárosi Egyetem állandó oktatója (www.uniduna.hu) 2010 óta. Az oktatásfejlesztésben egyfelől annak technikáján dolgozik (e-learning, online televíziózás), másfelől annak módszertani alapjainak megreformálásán, másfelől az oktatási tevékenység szemléletformáló tevékenységgé alakításán dolgozik, a fenntarthatóság, a Teremtésvédelem megközelítésén keresztül.
Több tudományos és társadalmi szervezet tagja, tisztségviselője.